top of page

Waarom sporten zo bevorderend is voor organisaties en bedrijven!


Voor een prospect moest ik even samenvatten waarom sporten zo bevorderend is voor bijvoorbeeld organisaties en bedrijven. Dit is wat ik haar schreef:

"Participating in sports together creates a different dynamic especially in a work setting where you normally experience each other in their office roles. It promotes teamwork, it lowers boundaries and creates more engagement and cross departmental connections. And it is fun!!"

Sporten is interessant voor elke organisatie die verbinding, samenwerking en samenhorigheid willen stimuleren.

Vaak ben je als onderdeel van een organisaties vaak in een bepaalde rol actief. Bij die rol horen bepaalde gedragsvormen, bepaalde cirkels waarin je je begeeft en vaak in bedrijven zorgt dit ook voor een bepaalde segmentatie. De financiële afdeling zal bijvoorbeeld zelden contact hebben met de marketing afdeling, de directie en hoger management zelden met de werknemers. Dit is het gevolg van hoe bedrijven in elkaar zitten maar dit is niet altijd wenselijk.

Toen ik nog op kantoor werkte bokste ik 1 keer in de week tussen de middag met mede collega's van de bank waar ik werkte. Het leuke was dat dit collega's waren van verschillende afdelingen en ook uit verschillende hiërarchische lagen van het bedrijf en omdat je allemaal uit je rol bent gestapt en nu als gelijken aan het boksen bent maak je op een hele andere manier contact. Je ontmoet dus niet alleen mensen uit het bedrijf die je normaliter niet zou ontmoeten, je ontwikkeld ook nog een soort kameraadschap. Wanneer je dan weer op kantoor zit en je hebt eens iets nodig van de IT afdeling, is het opeens een veel makkelijker en een veel fijner proces om iets gedaan te krijgen want.... je kent elkaar nu. Dit is maar een klein voorbeeld maar dit geldt bijvoorbeeld ook voor flexplekken waar vele vaardigheden en kennis aanwezig is maar waar mensen toch vaak in hun isolement blijven, dit is namelijk menselijk. Door middel van een gezamenlijke activiteit creëer je hier ook weer nieuwe verbindingen, ontstaan er nieuwe samenwerkingen, etc.

Sporten is super positieve activiteit, het bevordert onderling contact en zorgt dat jij zowel mentaal en fysiek on top of your game bent! Lijkt het jou wel iets om samen met je collega's te sporten, neem dan contact op met mij!

Naast Personal Trainer ben ik ook Life Coach en deze verbinding faciliteren vind ik vanuit beide rollen fantastisch. Ik denk dat hier heel veel uit kan worden gehaald, niet alleen resultaat maar ook levensvreugde.

13 views0 comments
bottom of page