top of page

Healthy Living Myth 2. Water is vies en saai!

Water drinken is gezond om vele reden. Water is cruciaal voor je stofwisseling en voert afvalstoffen af. Water drinken is het fundament van jouw welzijn. Maar toch hebben veel mensen weerzin tegen water drinken. Wat ik mensen vaak hoor zeggen zijn dingen als "water is saai", "water heeft geen smaak en is niet lekker", "ik vind water gewoon niet lekker". Natuurlijk begrijp ik wat zij bedoelen maar dit is weer een mooi voorbeeld van hoe associaties je kunnen helpen of hinderen.

Positieve associaties met water maken

De mensen in dit voorbeeld hebben allemaal negatieve associaties met water drinken en in hun geest zijn deze statements allemaal waar. Maar ik ga je nu leren hoe ik mijzelf heb geleerd om water lekker te vinden. Als je mij vraagt wat ik van water vind dat zal ik antwoorden dat water de brandstof van je geluk is, water is de bron van jouw wellness! Het begint allemaal met water. Toen ik dit besefte ben ik mij gaan visualiseren dat elke keer wanneer ik water dronk, ik pure schone energie naar binnen kreeg. Ik visualiseerde dat dit vloeibare goedje een soort magische levensexlixer was en het alles in mijn systeem reinigde en nieuw leven gaf. Elke slok gaf mij het gevoel dat ik het leven zelf op dronk. Moet je nagaan hoe positief mijn associatie met water werd. Ik heb water drinken ook gelinkt met afvallen en me beter voelen omdat ik in de tijd van mijn burnout heel veel behoefte kreeg aan water. Het voelde alsof het nodig was voor de emotionele en fysieke detox die in toen doormaakte. Anyway, de kern van het verhaal is dat je positieve dingen gaat linken met gewenst gedrag en jezelf overtuigd dat dit absoluut waar is. Hoe doe je dat laatste? Door bevestiging te gaan zoeken in bijvoorbeeld literatuur, op het internet of jezelf omringd met mensen die hetzelfde geloven. En weet je wat het leuk is....je associaties hoeven niet waar te zijn, zo lang ze maar mogelijk zouden kunnen zijn en je stimuleren een goed gedrag te integreren. Denk daarbij maar eens over na;) 

Succes! 

4 views0 comments
bottom of page