top of page

DAG 4 Forever Living C9. De emotie achter snacken steekt zijn kop op.

16.37

Zo, dag 4 is all in full swing maar ik was nog niet toegekomen aan mijn dagboek. Bij deze dan toch. De dag was weer heel goed begonnen. Ik had heerlijk geslapen en het duurde mij niet lang om vanuit ochtendmodus in actiemodus te komen. Ik was al om 6.30 op de been en tegen 9 uur had ik al een heleboel werk verricht op de computer. Ik vind het heerlijk dat je gewoon geen dip hebt 's ochtends. Dat maakt zo'n een verschil. Normaliter, wil ik na mijn ontbijt even zitten om het even te laten zakken en vervolgens duurt wel even voordat ik op stoom ben dan. En ik merk eigenlijk altijd dat ik de eerste uren mentaal een beetje opgang moet komen, alsof de gedachten nog een beetje moeizaam gaan in mijn hoofd. Wanneer ik dan eindelijk een beetje lekkere energie heb krijg ik al weer honger en moet ik weer “op zoek” naar eten. Dit is echt een wereld van verschil.

Ik moet zeggen vanaf nu vind ik het helemaal niet moeilijk meer om mij aan de instructies te houden. Ik zie eten, ik ruik eten, er wordt mij eten aanboden maar ik hoef het niet want ik voel me goed bij wat ik doe. Dat betekent niet dat ik er geen zin in heb ofzo maar ik merk ook dat ik gewoon al van de gedachten van dat eten kan genieten haha. Maar om er af te blijven vind ik helemaal niet moeilijk. Ik vertel ook aan iedereen wat ik doe dus dan is het ook niet moeilijk om nee te zeggen. Het is dus geen kwestie van discipline voor mij op het moment, ik hoef mijzelf er niet toe te dwingen. Dat is een bevrijdend gevoel en het geeft vertrouwen in jezelf omdat je weet dat jij de dienst uit maakt, dat jij de keuzes maakt te eten of niet te eten en dat jij die keuze hebt! Ik denk dat dit voor veel mensen een belangrijk stukje bewustwording is.

Middageten

Vanmiddag heb ik een lekker stukje zalm gehaald op de markt. Ik heb deze lekker gegrild en gegeten met een paar aardappels en wat salade van gisteren. Vandaag heb ik wel echt lopen smullen zeg. Wat was dat lekker! Verder mag ik nu twee keer per dag een eiwitshake dus helemaal prima zo.

Voor de rest.

Ik heb eigenlijk dus niet zo heel veel bijzonders te melden nu. Ik hou nog steeds vol, houd mij met behulp van Lifesum aan de calorie restricties en zorg dat ik lekker maar gezond eten.

We gaan door! Op naar dag 5 alweer.

UPDATE 21.56

Even een kleine update, want ik ben mijn weer van iets bewust geworden. Ik kom net thuis na een dag hard werken. Ik ben fysiek en mentaal moe maar voldaan en ik vind...ik vind dat ik wat lekkers verdiend heb! Dat is grappig. Ik merk dat ik mijzelf voor een hard dag werken wil belonen met eten. Dat is eigenlijk heel gek maar ook wel weer begrijpelijk. Alleen het gekke is dat de beloning dus eten is! Ik heb hard gewerkt en als beloning mag ik wat lekkers eten. Maar zo is het wel. Je linkt “iets lekkers snacken” aan ontspanning, aan beloond worden. Dan heb ik nog een mooie voorbeeld. Gisteren was ik van plan een film te gaan kijken. Ik wilde James Bond gaan kijken maar toen ik mij bedacht dat ik dan niet lekker nootjes ofzo erbij kon eten hoefde die film meteen ook niet meer! Daar verbaasde ik me helemaal over. Ik had spontaan geen zin meer om film te kijken want zeg nou zelf, film kijken doe je met een lekker snack en wat te drinken. Grappig dat dat soort dingen zo aan elkaar gelinkt zijn. Dat merkte ik wel duidelijk. En dit mechanisme heeft nog een andere invloed. Omdat ik niet mag snacken ga ik dus ook andere dingen doen. Hersenloos tv kijken is namelijk helemaal niet zo leuk zonder snack bijvoorbeeld dus ga ik maar.....mn blog schrijven. Als ik één ding al aan den lijve heb ondervonden is dat eten een grote invloed heeft op meer dan je denkt.

Tot morgen!

14 views0 comments
bottom of page