top of page

DAG 5 Forever Living C9. Een onsmakelijk begin en een moment van helderheid.


6:00

Meetdag

Zo, het is 6.00 en ik ben klaar wakker. Om 22.00 ben ik naar bed gegaan en als een blok in slaap gevallen en vanochtend zonder wekker wakker geworden. Dat betekent dat je voldoende nachtrust hebt gehad. Ik blijf dan ook zelden nog in bed liggen want daar wordt ik alleen maar gaar van. Dus daarom zit ik hier en ben ik al begonnen te schrijven. Ik dacht dat ik mij vandaag weer diende te meten dus ik stond zojuist op de weegschaal en deze wees aan 72,3 kg en 14,4% vet percentage. Mijn water zat zelfs richting de 60% wat heel goed is. Het is jammer dat deze weegschaal geen spiermassa meet maar aan het vetpercentage te zien verlies ik vooral vet. Sinds ik ben begonnen ben ik dus bijna 3 kilo verloren! Bizar hè? Nou, ik ga mij even klaar maken voor de dag. Over een paar uurtjes heb ik een bootcamp training op strand Bloemendaal en als het weer het toelaat ga ik zo nog eerst even een kleine ochtendwandeling maken.

7:18

Een onsmakelijk begin Zoooo, heb ik een verhaal voor jullie maar ik waarschuw je dit is geen smakelijk verhaal. Maar ja, misschien dat het er een beetje bij hoort dus ik probeer het zo netjes mogelijk te houden. Nou, hier komt ie. Ik was lekker aan het wandelen buiten, aan het genieten van het ochtendgloren, de vogeltjes die fluiten, de zon die lekker in mijn nek scheen en ik was mijn normale routine aan het doen toen ik op eens merkte dat ik naar de wc moest....en niet de kleine boodschap. Normaliter is dat niet een probleem natuurlijk. Je moet soms heel nodig plassen maar je stoelgang kan je wel altijd ophouden toch? Yes, dat dacht ik ook dus billen bij elkaar en ik loop door. Ik loop verder en na een stuk merk ik dat ik toch wel nodig moet EN dat het om de slapper variant gaat.. En je weet wat dat betekent, die heeft haast. Maar dit kan ik wel ophouden, dacht ik maar met een nu wat stevigere pas begeef ik mij naar huis. Gelukkig ben ik niet ver van huis dacht ik nog. Maar een paar meter verder denk ik bij mezelf dammmn ik hou het bijna niet meer...en dan bedoel ik echt niet meer. Ik bedoel straks poep ik in mijn broek!! Dus ik besluit een sprintje te trekken. Geen goed idee, sprinten en je billen dicht knijpen gaat niet samen dus het worden korte sprintjes. Een moment overweeg ik nog een bosje op te zoeken maar ik ben dichtbij huis, ik haal dit, ik kan dit hoor ik mij tegen mijzelf zeg. Yes you can! Serieus, op dit moment is het puur op mentale kracht dat ik het volhoudt maar ik kan echt niet met een bescheten broek mijn straat in lopen! No way dat dit mij gaat gebeuren. En ik red het...tot aan de wc deur natuurlijk want je weet wat er gebeurt wanneer de wc in zicht is. Ik zal je de rest van de details besparen maar laat ik het zo stellen: ik heb het net net net gered. Maar dit was echt "racekak", dit was "Verstappen" kak. Damn, wat een ochtend. Maar even weer back on topic, omdat ik vrij weinig eet is ook mijn stoelgang natuurlijk veel langzamer. In 4 dagen ben ik twee keer naar de wc geweest. De eerste keer volgens het boekje, tweede keer dus "not so much". Waarschijnlijk deel van het cleansing proces. Anyway, dit was het onsmakelijk deel van het verhaal. Benieuwd wat de rest van de dag gaat brengen.

19:15

Geen fysieke beperkingen en mentale helderheid Zo, weer een topdag gehad. Ik organiseerde vandaag een Bootcamptraining op de boulevard en het strand van Bloemendaal/Zandvoort. Heb zelf alles mee moeten doen omdat het een Bootcamprun was. Helemaal geen moeite mee gehad. Ik kan nu zeggen dat de kuur mij op geen manier enkel manier meer fysiek beperkt. Alle activiteiten die ik wil doen kan ik doen. Mentaal kan ik zelf zeggen dat ik mij veel scherpere en helderder voelt. Ik weet niet hoe ik het beste kan omschrijven maar het lijkt alsof mijn gedachten wat helderder en gestructureerde door komen. Hier merk ik een duidelijk verschil en dit vind ik echt fantastisch. Dit is namelijk wel iets waar ik regelmatig last van had. Dat ik mij gewoon niet scherp voel in mijn hoofd, alsof ik niet op mijn volle kunnen kan denken, analyseren en beslissingen maken. Dit zorgt voor frustratie omdat ik dan weet waar ik toe in staat bent maar op dat moment gewoon niet optimaal kan presteren. Je begrijpt dat dit mij dus heel erg goed bevalt. Ik ben een mega multitasker en ben altijd met een heleboel dingen tegelijk bezig. Ik verg mentaal heel erg veel van mijzelf en dat weet ik maar dit geeft mij ook een kick. Dus dat dit mij op dat vlak helpt en in staat stelt om al mij ingevingen en ideeën uit te werken en daar wordt ik heel happy van!

Snacken is ontspanning?

Ik merk wel dat ik vaker zin heb in een snack. Dit gebeurt vooral wanneer ik stop met werkgerelateerde dingen doen en in de ontspanningsmodus ga. Ik heb dan meteen zin om wat lekkere nootjes te pakken en even voor de tv te gaan zitten. Ik merk dat dit toch heel erg bij mijn ontspanning hoort. Tja, ik ben ook gewoon een Bourgondiër! Zodra de kuur is afgelopen ga ik ook zeker lekkere nootjes halen op de markt en nog meer genieten van mijn Bourgondische leefstijl. Gelukkig is eten nooit mijn probleem geweest dus ik hoef niet bang te zijn voor een terugval ofzo. Mmm ik verheug me er wel op hoor want ik hou van eten!

Mijn bevindingen

Wat ik wel besloten heb is dat ik iets anders ga eten. Ik heb nu echt kunnen ervaren dat zelfs ik teveel eet voor mijn levensstijl, althans dat dit mijn voorlopige bevinding. Zodra ik klaar ben met deze kuur ga ik mijn normale eetpatroon ietsje aanpassen zodat ik ten eerste nog minder koolhydraat eet en misschien één maaltijd minder per dag eet. Ik wil deze positieve energie en helderheid blijven voelen. Dit voelt zoals het moet zijn. Je kan je niet voorstellen hoe veel ik bezig ben normaal gesproken met te zorgen dat ik mij optimaal voel. Dit kost mij een heleboel tijd, veel teveel tijd en is niet normaal. Dit is altijd wel een dingetje geweest voor mij en is ook een groot deel de reden waarom voeding, beweging en mentale ontspanning zo een grote en belangrijke plek innemen. Ik ervaar heel sterk de gevolgen van goed of slecht voor mijzelf zorgen dus ik maak er echt een prioriteit van. Alleen is het af en toe zoeken.

Zo nu is het tijd om even te ontspannen.

Tot morgen!

18 views0 comments
bottom of page